AUDIO (links)

Meistersinger (Wagner) Finale acte 3 , DNO en Nederlands Philharmonisch orkest.

Jenufa  (Janacek) Finale acte 3 , DNO en Radio Filharmonisch Orkest.

Matthäus Passion (Bach) openingskoor, TKA en Concertgebouwkamerorkest.

Wohl dem, der den Herrn fürchtet uit Elias van Mendelssohn, TKA, Holland Symfonie Orkest

Suscepit israel uit de Mariavespers van Monteverdi, Judith van Wanroij, Estefania Perdomo Nogales , vu-kamerkoor, Florilegium Musicum.

Harmony of the Spheres (Franssen)  opening (cd-opname), VU-Kamerkoor.

VIDEO (links)

Impressie openluchtoptreden op kroningsdag aan het IJ in Amsterdam.
l’Amour des trois Oranges (Prokofiev), gedeelte, DNO en Ned. Blazersensemble.

Benefietconcert voor vluchtelingen.
Symfonie nr 9 (Beethoven) , BeethovenX-orkest en -koor, Claron Mc Faddon, Helena Rasker, Marcel Reijans, Thomas Oliemans.

Reclaim Childhood Orchestra.

Peter Kooreman, The Path

Nederlands Concertkoor.

Delen uit ‘Harmony of the Spheres’ met VU kamerkoor.

Kom zingen bij de Opera. Interview met Boudewijn Jansen.

PERS  recensies:

Haarlems Dagblad, Winand van de Kamp:

Parool, Roeland Hazendonk, Berlioz requiem:
De grootste lof moet naar het nooit massieve koorgeluid van maar liefst vier koren dat door Boudewijn Jansen, de vaste dirigent van het Toonkunstkoor, was geboetseerd.

Bachtrack.com, Verdi Requiem:
The ranks of the Toonkunstkoor Amsterdam, expanded with the VU University Chamber Choir, spilled around the flanks of the proscenium arch of the Carré Amsterdam. Mr Jansen made full use of the massive choral volume.  Soloists and choir provided a string of vocal treats . The overall expansiveness and theatrical energy made this an exhilarating performance.

NRC, Micha Spel, Verdi Requiem :
bij het 160-koppige koor ligt een bulderend Dies Irae ligt binnen handbereik, maar ook het van a tot z waterklare Sanctus (dubbelfuga), de subtiele inzet van het Requiem en alle perfect uitgevoerde acceleraties waren een klinkend compliment aan koordirigent Boudewijn Jansen.

Trouw, Peter van der Lint:
Een oer-Hollandse Verdi op topniveau dus, en dat komt niet vaak voor. Bakken ontroering en emotie in de uitvoering. Alles kwam superieur samen in het slotdeel ‘Libera me’, waarin Eva Maria Westbroek weer eens liet horen waarom zij overal zo gevierd is. Rillingen en kippenvel vochten om voorrang. Huiveringwekkend mooi was het.

Noord Hollands Dagblad, Hans Visser:
Het Nederlands Kamerorkest sprankelde, concertmeester Gordan Nikolic legde aureooltjes rond Christus’woorden en leverde een bloedmooi Erbarme dich, solofluitist Leon Berendse legde pareltjes op de orkestklank en maakte Aus Liebe een hemelse ervaring.

Bachtrack.com Verdi requiem:
The North Netherlands Orchestra  responded with verve to Mr Jansen’s brisk beat. Their playing, was compellingly imperative. In the quieter moments, the high woodwinds were particularly exquisite.

 

NRC, Kasper Jansen over The Rake’s Progress, Stravinsky:  
Het orkest speelde onder leiding van Boudewijn Jansen met veel intens betrokken beeldende expressie:lyrisch,kleurrijk en opgewonden,maar ook, waar het slecht aflopende verhaal dat vraagt, scherp, dissonant, vaal en treurig.

De Dagelijkse Standaard:
Jansen dirigeerde soeverein een meesterlijke Meistersinger.